Yleiset varaus- ja peruutusehdot
​
1. Soveltamisala ja erityisehdot
Näitä ehtoja sovelletaan yksittäisten henkilöiden tekemiin majoitusvarauksiin, ellei erityistä sopimusta ole
laadittu. Nämä ehdot eivät kuitenkaan koske yksittäisten henkilöiden tekemiä varauksia, mikäli varaus
tehdään ryhmälle, jonka koko on yli 10 henkilöä.
​
2. Varaus ja vahvistus
Varauksen yhteydessä sinun on ilmoitettava nimesi, asuinosoitteesi, saapumis- ja lähtöajankohta sekä
maksutapa. Varaus sitoo hotellia, kun se on vahvistettu suullisesti, kirjallisesti tai esimerkiksi sähköpostitse
ja kun olet saanut siitä vahvistusnumeron. Hotelli voi asettaa varauksen ehdoksi erilaisia sääntöjä,
varausmaksun suorittamisen tai varauksen vahvistamisen luottokortilla varauksen sitovuuden
edellytykseksi.
​
3. Hotelliin saapuminen ja lähteminen
Huone on käytettävissäsi tulopäivänä klo 15 ja se on luovutettava lähtöpäivänä klo 12 mennessä. Hotellilla
voi olla tästä poikkeavia tulo- ja lähtöaikoja. Jos muuta ei ole sovittu varauksen yhteydessä tai valitsemaasi
hintaan tai varausajankohtaan ei liity muita ehtoja huonetta pidetään varattuna sinulle klo 18 saakka
varaukseen merkittynä saapumispäivänä.
Jos saavut tätä myöhemmin, on sinun vahvistettava myöhäinen tuloaikasi luottokortilla. Muussa
tapauksessa hotelli voi myydä huoneen edelleen. Jos saavut hotelliin sen tuloaikoja noudattaen, mutta
varattua huonetta ei ole vapaana, hotellin on ilman lisäkustannuksia hankittava lähin mahdollinen
vastaavan tasoinen huone.
​
4. Varaustakuu
Varauksen varmistamiseen voidaan käyttää kansainvälistä luottokorttia. Hotelli pitää huonetta varattuna
klo 18 jälkeenkin, ilman että sinun erikseen tarvitsee ilmoittaa myöhäisestä saapumisesta.
Tätä varten hotelli tarvitsee sinulta seuraavat tiedot: nimesi, kortin numeron ja voimassaoloajan, osoitteen,
puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen. Hotelli voi pyytää nämä tiedot kirjallisesti tai suullisesti.
​
5. Peruutus ja saapumatta jättäminen
Ooppera kauden ulkopuolella (6.6.–3.7.25) sekä (4.8.–16.8.25) peruutusehto Joustava– 1 päivä
Lasku lähtee heti, laskussa on 2 viikkoa maksuaikaa, jos varausta ei makseta, varaus peruuntuu. Varaus on
vahvistettu vasta kun lasku maksettu. Asiakas voi peruuttaa varauksensa viimeistään 1 päivä ennen
saapumista. Tällöin peritään ainoastaan 50 € peruutuskulut. Tämän jälkeen peruutettu varaus veloitetaan
kokonaisuudessaan.
Oopperakausi (4.7.–3.8.25) peruutusehto Joustava – 14 päivää
Lasku lähtee heti, laskussa on 2 viikkoa maksuaikaa, jos varausta ei makseta, varaus peruuntuu.
Varaus on vahvistettu vasta kun lasku maksettu. Asiakas voi peruuttaa varauksensa viimeistään 14 päivää
ennen saapumista. Tällöin peritään ainoastaan 50 € peruutuskulut. Tämän jälkeen peruutettu varaus
veloitetaan kokonaisuudessaan.
Jos jätät saapumatta, hotellilla on oikeus veloittaa korvauksena sinulta yhden vuorokauden hinta veroineen
sekä muut mahdolliset varaukseen liittyvät lisäpalvelut.
Sinulla on oikeus peruuttaa varaus kustannuksitta ja saada varausmaksu takaisin, jos peruutuksen syynä on
oma tai läheisen vakava sairastuminen, vakava onnettomuus, kuolema tai muu odottamaton ja vakava
tapahtuma. Läheisenä pidetään avio- tai avopuolisoa, lasta, vanhempaa, appivanhempaa, sisarusta,
isovanhempaa tai matkakumppania, jonka kanssa majoitus on sovittu samaan huoneeseen. Peruutuksen
syyn osoittamiseksi tarvitset luotettavan asiakirjan kuten esimerkiksi lääkärintodistuksen. Hotellilla on
kuitenkin oikeus vähentää palautettavasta määrästä toimistokulut.
​
6. Lähtö ennen sovittua ajankohtaa
Jos lähdet pois ennen sovittua lähtöpäivää, on sinun ilmoitettava lähdöstäsi hotellille viimeistään klo 18.00
edeltävänä päivänä. Jos kysymys on useamman yön majoituksesta, sinun on maksettava sovittu hinta
käyttämättä jääneeltä ajalta. Lähtö ennen sovittua ajankohtaa voi myös aiheuttaa muutoksen majoituksen
kokonaishintaan.
​
7. Maksut
Kaikki hotellit hyväksyvät tavallisimmat maksukortit. Hotelli ei kuitenkaan ole velvollinen hyväksymään
ulkomaan valuuttaa, kuponkeja, shekkejä tai maksukortteja, jos hotelli itse ei ole tarjoutunut niin
tekemään.
Jos huonetta ei ole maksettu ennakkoon, on hotellihuone maksettava käteisellä tai luottokortilla hotelliin
saavuttaessa. Hotellilla on oikeus tehdä kansainvälisten luottokorttien haltijoille varauksen yhteydessä
veloitus ja ennakkovarmennus luottokortilta. Ennakkomaksuna luottokortilta voidaan veloittaa varauksen
yhteydessä hotellin määrittämä varausmaksu, joka vähennetään lopullisesta laskusta. Jos hotelli ei ole
tehnyt ennakkovarmennusta luottokortiltasi, hotellilla on oikeus asiakkaan sisään kirjautumisen yhteydessä
periä vakuus lisäpalveluiden (kuten minibar) käyttämisestä.
​
8. Asiakkaan esiintyminen majoitusliikkeessä
Hotellissa noudatamme hyviä tapoja ja järjestyssääntöjä. Jos rikot näitä sääntöjä, voidaan sinut välittömästi
poistaa hotellista. Sinun on kuitenkin maksettava majoituksesi ja tilaamiesi lisäpalveluiden hinta etkä voi
vaatia jo suoritetun maksun palauttamista.
​
9. Hotellin vastuu omaisuudestasi
Voit säilyttää arvotavaroitasi huoneen säilytyslokerossa tai hotelli voi ottaa pyynnöstäsi säilytettäväksi
arvotavaroitasi. Hotellilla on oikeus periä maksu tavaroiden säilytyksestä.
Jos säilytettäväksi jätettävä omaisuus on poikkeuksellisen arvokasta, on sinun ilmoitettava siitä hotellille
ennen sen säilöön jättämistä. Hotelli voi kieltäytyä ottamasta säilöön tällaista omaisuutta.
Vastaat itse omista matkatavaroistasi, ellei hotelli ole ottanut niitä säilytettäväksi. Jos hotelli ei vastaa
säilytettäväksi otetuista matkatavaroista, hotellin tulee erikseen ilmoittaa siitä.
Hotelli ei vastaa huoneen säilytyslokerossa olevasta omaisuudesta.
Hotelli ei vastaa autohallissa tai hotellin pysäköintialueella olevan kulkuvälineen tai sen sisällä olevan
omaisuuden vahingoittumisesta tai katoamisesta. Hotellin on ilmoitettava riittävän selvästi autohallissa ja
pysäköintialueellaan ettei kyseessä ole valvottu alue eikä hotelli vastaa siellä olevasta asiakkaan
omaisuudesta.
​
10. Asiakkaan vastuu vahingosta
Asiakkaana vastaat tahallasi tai huolimattomuudellasi aiheuttamistasi vahingoista (kuten tupakoinnista
huoneessa), jonka sinä tai sinun vieraasi tai lemmikkieläimesi aiheuttavat huoneelle tai hotellin muille
tiloille, siellä oleville huonekaluille tai varusteille sekä hotellin muille asiakkaille tai heidän omaisuudelleen.
Vastuu vahingosta määräytyy yleisten vahingonkorvausta koskevien periaatteiden mukaan.
​
11. Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7)
yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella
tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
​
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutokonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
​
12. Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä
suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen
verkkomaksaminenkin.
​
13. Majoituksen tarjoajan tiedot
Boutique Hotel Willa Aria
Savonniemi invest Oy
Y-tunnus: 3209231-7
Puistokatu 15
Finland-57100 Savonlinna